torek, 01. november 2016

POMANJKANJE VITAMINA B IN DEPRESIJA

Nizka raven vitamina B-12 in drugih B vitaminov, kot sta vitamin B-6 in folna kislina (B-9) je najverjetneje povezana z depresijo.

Vitamin B-12 in drugi B vitamini pomagajo proizvajati snovi v možganih, ki vplivajo na razpoloženje in druge možganske funkcije.


Povezavo med depresijo in nizko ravno folne kisline oziroma vitamina B-6 so v študiji iz leta 2005 našli tudi pri alkoholikih.


Nizka raven vitaminov je lahko posledica neustrezne prehrane ali pa nezmožnosti absorbcije. Starejši odrasli, vegetarijanci in ljudje z boleznimi prebavil (kot je Chronova bolezen) imajo lahko težve pri oskrbovanju telesa z dovolj vitamina B-12.

Najboljši način, da telo oskrbimo z zadostno mero vitamina B-12 in drugih vitaminov, je zdrava prehrana, ki vključuje dovolj dovolj osnovnih hranil. Vitamin B-12 najdemo v ribah, pustem mesu, perutnini, jajcih, mleku z malo maščobe. Vitamin B-6 se nahaja v morski hrani, bananah in listanti zeleni zelenjavi.

Dodatki z vitamini B so priporočljivi še posebej, če ste starejši od 50 let ali vegetarijanci.

V študiji iz leta 2009 so ugotovili, da je imela več kot četrtina starejših žensk s hudo depresijo, pomanjkanje vitamina B-12. 

Vitamin B lahko jemljete kot dodatek, ki vam pomaga premagati depresijo, vendar pa ni nadomestilo za antidepresive in psihoterapijo. V študiji iz leta 2005 predlagajo dodatke vitamine B k prehrani, predvsem B-6 in B-12, za zdravljenje depresije.


Ni komentarjev:

Objavite komentar