sreda, 02. november 2016

Kurkuma za zdravljenje raka

Več študij je pokazalo, da je kurkuma zelo učinkovita tako pri zdravljenju raka kot pri preventivi.

Študije se v glavnem osredotočajo na tri področja učinkovitosti:
- zdravljenje raka
- omilitev simpotomov kemoterapije
- kurkuma kot preventiva pri raku

Kurkuma je bila še posebej učinkovita pri zdravljenju raka prebavil, zaradi svoje počasne absorbcije. To pomeni, da visoke vsebnosti kurkume ostajajo dlje časa v prebavnem traktu, kar omogoča večji zdravilni učinek.

V eni izmed študij so ugotovili zelo ugoden učinek kurkume pri raku trebušne slinavke. Pri enem bolniku se je ob terapiji 8000 mg kurkume na dan, tumor zmanjšal za 73 odstotkov. Študija pa je ugotovila, dobre rezultate pri omejevanju napredovanja raka.

Druge študije so odkrile protirakave lastnosti pri raku dojk, prostate, jajčnikov in pri drugih vrstah raka. Kurkuma je pri zdravljenju raka prešla Fazo 1, kar pomeni, da so študije pokazale, da je varno in da telo dobro tolerira uživanje 12000 mg kurkume na dan. Zabeležili so tudi, da ima kurkuma malo stranskih učinkov. Pomagala pa je tudi pacinetom, ki se niso odzvali na kemoterapijo.

Kurkuma je okusna začimba, ki jo lahko kot preventivo proti raku vključite v svojo prehrano.

   
Razvoj raka vsebuje številne faze, v katerih gre za prekinitev normalnega delovanja celic. Zdi se, da kurkuma učinkuje v vseh fazah razvoja raka, in predstavljaj pomembno zdravilo pri boju z rakom in njegovi preventivi. Kurkuma upočasnjuje širjenje rakavih celic, znižuje oksidativni stres, podpira imunski sistem in zaustavlja karcinogene. Pomaga tudi "vklučiti" apoptozo ali celično smrt in s tem odstranjuje rakave celice.


Kurkuma je starodoavno zdravilo in znanost na novo odkriva njen pomen.Pri zdravljenju raka so potrebne koncentrirane doze kurkume, za dosego učinkovitosti. Seveda ob posvetovanju z zdravnikom.

Viri:
http://www.lifeextension.com/Magazine/2016/9/How-Curcumin-Targets-Cancer/Page-01
http://pubmedcentralcanada.ca/pmcc/articles/PMC3535097
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24023285


torek, 01. november 2016

VOLITVE IN STRES OZIROMA "ALI JE VREDNO?"

Moj fant, Islandec, je bil pred med letošnjimi islandskimi parlamentarinimi volitvami pripet na internet. Eskalacija vse do večera razglasitve rezultatov. Ves čas je preverjal družbena omrežja in novice ter po spletu komentiral volitve. Bil je očitno vznemirjen.  To je bila glavna tematika pogovorov s prijatelji in družino, pa tudi najinih pogovorov. Povedano drugače - volitve so prišle v sfero zasebnega.

In ko se nekaj takega zgodi, ko se podvržemo dogajanju, dovolimo stresu v telu. Dovolimo zunanjim dejavnikom, da manipulirajo z nami. Konkretno, dovolimo politikom, ne samo da manipulirajo z našimi plačami in pravicami, temveč tudi z našimi telesi. Spustimo jih na najbolj osebno raven.

Nedavno je Ameriška psihološka zveza (APA) v luči bližajočih ameriških volitev objavila študijo, da več kot polovica Američanov meni, da so predsedniške volitve za njih znaten vzrok stresa. Ugotovili so, da četrtina zaposlenih Američanov meni, da so manj produktivni in bolj pod stresom, zaradi razprav o politiki na delovnem mestu. Stres in anksioznost sta se pojavila ne glede na pripadnost določeni politični strani ali ideologiji.

Nekateri psihoterapevti so motnjo poimenovali "volitvena stresna motnja".


Vsake predsedniške volitve so stresne, a predsedniška tekma med Hillary Clinton in Donaldom Trumpom se je še posebej izkazala kot taka, zaradi spornega diskurza med kandidatoma in diskurza v medijih. Donald Trump je označil Clintonovo s hudičem in ji grozil z zaporno kaznijo, če bo izvoljen. Medtem, ko je uredništvo New York Timesa postavilo Trumpa za četrtega najslabšega predsedniškega kandidata v zgodovini ZDA. Vzporednice s političnim obkladanjem in medijskim pritiskom seveda lahko najdemo tudi v domačih slovenskih logih.


Ne zgolj ameriške predsedniške volitve, temveč volitve na splošno, čedalje bolj zaznamuje pikra kritika. Mediji, ki spremljajo dogajanje 24ur in družbeni mediji stresne komentarje naredijo vseprisotne. Smo v dobi, ko volitve porjajajo situacijo, ko smo bolj proti nečemu kot za nekaj. Za to, da smo proti nečemu pa potrebujemo jezo, adrenalin, nagnjenje k pristranskosti in željo po kaznovanju... kar vodi v stres.


Nekaj stvari, ki jih lahko naredite za lažje prebavljanje naslednjih volitev:

1.) Zavedajte se, da gre za izjemno sutuacijo in, da je stres, ki ga občutite ob volitvah popolnoma normalen.

2.) Omejite se izpostavljenosti pogovorom o volitvah in medijem.

3.) Poiščite skupno točko z nasprotno stranjo. (Ko skušate razumei nasprotnika, boste manj zagrenjeni)

4.) Predstavljajte si najslabši možni scenarij in ga raziščite. To je pogost terapevtski pristop. Kar se zgodi ponavadi je, da se vam bo situacija zdela smešna in nedoumljiva ali pa, da boste sprevideli, da imate dovolj virov in možnosti, da boste prešli tako situacijo.

5.) Sprejmite, da nekaterih stvari ni mogoče spremeniti oziroma se jim ni mogoče izogniti. V knjigi "5 stvari, ki jih ne moremo spremeniti" avtor David Richo našteje:
      - vse se začne in konča
      - stvari ne gredo vedno po planu
      - življenje ni vedno pravično
      - bolečina je sestavni del življenja
      - ljudje niso vedno ljubeči in vdani

Če pomislite to povzema volitve: 


Začetek in konec nove administracije, tudi, če podpiramo kandidata povzroča stres. Ob razglasitvi rezultatov islandskih parlamentarnih volitev je postalo jasno, da je največ glasov prejela stranka, ki je moj fant (in večina njegovih prijateljiv in družine) ni podprla. Najverjetneje bo to pripeljalo do vlade, ki si je ne želijo. Skoraj nimamo moči nad tem, kdo bo izvoljen. Družbeni mediji pa so eksplodirali ob novici, da si je dva dni po razglasitvi parlament povišal plačo za 44 odstotkov. Volitve so kaotične, grde in nepravične. So boleče. In kandidati so daleč od tega, da bi bili popolni.

Premislite, koliko stresa je vredno spustiti vase ob takih dogodkih in ali je vredno?






POMANJKANJE VITAMINA B IN DEPRESIJA

Nizka raven vitamina B-12 in drugih B vitaminov, kot sta vitamin B-6 in folna kislina (B-9) je najverjetneje povezana z depresijo.

Vitamin B-12 in drugi B vitamini pomagajo proizvajati snovi v možganih, ki vplivajo na razpoloženje in druge možganske funkcije.


Povezavo med depresijo in nizko ravno folne kisline oziroma vitamina B-6 so v študiji iz leta 2005 našli tudi pri alkoholikih.


Nizka raven vitaminov je lahko posledica neustrezne prehrane ali pa nezmožnosti absorbcije. Starejši odrasli, vegetarijanci in ljudje z boleznimi prebavil (kot je Chronova bolezen) imajo lahko težve pri oskrbovanju telesa z dovolj vitamina B-12.

Najboljši način, da telo oskrbimo z zadostno mero vitamina B-12 in drugih vitaminov, je zdrava prehrana, ki vključuje dovolj dovolj osnovnih hranil. Vitamin B-12 najdemo v ribah, pustem mesu, perutnini, jajcih, mleku z malo maščobe. Vitamin B-6 se nahaja v morski hrani, bananah in listanti zeleni zelenjavi.

Dodatki z vitamini B so priporočljivi še posebej, če ste starejši od 50 let ali vegetarijanci.

V študiji iz leta 2009 so ugotovili, da je imela več kot četrtina starejših žensk s hudo depresijo, pomanjkanje vitamina B-12. 

Vitamin B lahko jemljete kot dodatek, ki vam pomaga premagati depresijo, vendar pa ni nadomestilo za antidepresive in psihoterapijo. V študiji iz leta 2005 predlagajo dodatke vitamine B k prehrani, predvsem B-6 in B-12, za zdravljenje depresije.


sobota, 29. oktober 2016

ZAKAJ SE IZOGIBATI SLADKORJU, ČE STE DEPRESIVNI?

To, kar pojemo, ne učinkuje zgolj na fizično telo, temveč tudi na naše psihično zdravje.

Pomemben vidik uravnotežene prehrane je kontroliran vnos sladkorja. Ljudje, ki se soočajo z depresijo, anksioznostjo in drugimi duševnimi motnjami, bi morali biti na to še posebej pozorni.  



To je vidik, ki ga lahko v sodobni družbi, kljub hitremu načinu življenja, zahtevami po učinkovitosti in napredku ter hkrati negotovosti in prepuščenosti trgu, nadzorujemo. In si navzlic zunanjim pritiskom omogočimo boljše življenje.

Sladkor ne botruje zgolj številnim telesnim boleznim, temveč v enaki meri škoduje tudi našemu duševnemu zdravju. Še posebej je škodljiv za ljudi, ki že trpijo za depresijo.




Številne novejše raziskave so povezale sladkor in predelana živila (ki vsebujejo veliko sladkroja in predelane ogljikove hidrate) s povišanim tveganjem za depresijo in poslabšanjem stanja pri ljudeh s shizofrenijo.

Kako je sladkor povezan z depresijo?

1.) Velika količina zaužitega sladkorja povzroči nenaden dvig glukoze v krvi (krvnega sladkorja). Telo poskuša presežek sladkorja v krvi omejiti, zato sprosti velike količine inzulina. Nenaden dvig in padec krvnega sladkorja povzroča anksioznost, razdražljivost in depresijo.

Začaran krog: več sladkega, ko pojemo, bolj telo poskuša nadzorovati raven krvnega sladkorja, kar sproža še večjo željo po sladkem


2.)   Poleg tega, da sladkor povzroča neravnovesje inzulina in krvnega sladkorja, porablja tudi vitamin B, ki ga potrebujemo za ohranjanje dobrega razpoloženja.

Dobra ideja pri depresiji je v prehrano vnesti dodatke z vitaminom B. 

3.) Sladkor znižuje rastni hormon v možganih, imenovan možganski nevrotofni faktor ali
BDNF (ang.Brain-Derived Neurotrophic Factor), ki ga potrebujemo za proizvodnjo novih in ohranjanje zdravja že obstoječih povezav med nevroni. Nizka raven BDNF hormona je povezana tako z depresijo kot shizofrenijo. Pomanjakanje tega hormona pa razloži tudi zakaj oba sindroma sčasoma povzročita skrčenje nekaterih možganskih predelov.



 4.)  Novejše raziskave kažejo na to, da so simptomi depresije posledica vnetij v telesu, ki jih spodbuja oziroma povzroča sladkor. Kronična vnetja v telesu motijo normalno delovanje imunskega sistema in lahko vaše možgane spremenijo v kaos.


Študija, objavljena v  JAMA Psychiatry, ugotavlja, da je bilo možgansko vnetje 30 odstotkov višje pri klinično deperesivnih bolnikih. Druga študija, objavljena v isti reviji, ugotavlja, da so pacienti, ki so jemali protivnetna zdravila zabeležili tudi upad simptomov depresije.

Da so vnetja pravzaprav najpomembnejši razlog za nastanek depresije dokazuje tudi primer poporodne depresije. Ženske v zadnjem trimesečju nosečnosti imajo namreč povišano raven citokinov, ki kažejo na vnetja v telesu in takrat so tudi najbolj nagnjene k depresiji.

Povezavo med uživanjem sladkorja in psihičnimi boleznimi je potrdila tudi raziskava iz leta 2004, ki je bila objavljena v British Journal of Psychiatry. Dokazali so, da uživanje sladkorja občutno poslabša shizofrenijo. Več


KAJ PA OGLJIKOVI HIDRATI?
Znano je, da preprosti ogljikovi hidrati redijo in imajo pamanjkanje hranil. O tem so znanstveniki opravili veliko raziskav. Kakšen pa je vpliv ogljikovih hidratov na duševno zdravje?

Podobno kot sladkor tudi predelani ogljikovi hidrati (bel kruh, testenine, bel riž in večina predelane hrane) lahko poslabšajo depresijo.Ta  hrana da telesu zelo malo hranil, hkrati pa porablja B vitamin, ki ga potrebujemo za ohranjanje dobrega počutja.

Raziskovalci z Univerze Columbia so v študiji ugotovili, da nas tudi predelani ogljikovi hidrati, lahko naredijo depresivne. V študiji, v kateri je bilo udeleženih več kot 70000 žensk, so ugotovili, da višja, ko je bila raven krvnega sladkorja po vnosu predelanih žit, večje je bilo tveganje depresije. Ugotovili pa so, da velja tudi nasprotno; dieta z nižjo vsebnostjo predelanih žit znižuje tveganje depresije. Študija je bila objavljena v American Journal of Clinical Nutrition.

V drugi študiji, ki je bila objavljena v British Journal of Psychiatry, so 3500 udeležencev razdelili v dve skupini. Prvo so dali na dieto z nepredelanimi živili (zelenjava, sadje in ribe) ter drugo na dieto s predelanimi živili (sladice, ocvrta hrana, predelana žita). Po petih letih je imela skipina, ki je jedla predelano hrano za 58 % povečano možnost depresije. V skupini, ki je jedla nepredelano hrano, pa je bila možnost za depresijo 26 % manjša. 


POZOR PRI UMETNIH SLADILIH
Sladkor torej poslabša depresijo. Kaj pa umetna sladila? So boljša? Ne, sploh če že imate depresijo. V študiji z Univerze v Ohiu so pod drobnogled vzeli učinek aspartam (umetno sladilo) pri ljudeh z zabeleženo zgodovino depresijo. Prišlo je do močnega poslabšanja stanja. Celo toliko, da so razsikavo prekinili, saj so nekateri udeleženci razvili samomorsilke misli. Medtem ko aspartam ni povzročil depresije pri nedepresivnih udeležencih, pa je pri ljudeh z depresijo to še močno poslabšal. Dokazi kažejo na to, da je umetno sladilo znatno znižalo raven serotonina ali hormona sreče v možganih.

Ni se potrebno popolnoma odpovedati sladkorju, vendar pa, če ste depresivni, pomislite preden sežete po sladkem ali se vsaj ne prenažirajte s sladkarijami in belim kruhom, saj boste s tem vaše stanje le poslabšali

Kaj pomaga?

- zdrava prehrana s čim manj sladkorja
- telovadba, joga, tek
- vitamin D (sonce)
- omega 3 maščobne kisline
 - hišni ljubljenčki
- meditacija






Prava hrana do določene mere ščiti človeka pred razvojem in poslabšanjem duševnih motenj




Zanimivo je, da je veliko ljudi, ki ima klinično depresijo ali trpi za hudo obliko anksioznosti, alergičnih na sladkor ali belo moko. Morda je to le odgovor vašega telesa, ki vas želi pozdraviti?

sobota, 05. marec 2016

NARAVNO ZDRAVLJENJE GLIVIČNE OKUŽBE KOŽE

TINEA VERSICOLOR - DOMAČA POMOČ IN NARAVNA ZDRAVILA

Zapis je namenjen vsem, ki ste se srečali in se srečujete z glivično okužbo kože, vendar niste našli potrebnih informacij o naravnem zdravljenju. Konkretno gre za zdravljenje glivične okužbe kože, stanje imenovano Pityriasis versicolor ali tinea versicolor.

Nekateri jo imenujejo tudi kožna plesen, vendar gre za napačno poimenovanje, saj bolezen povzroča kvasovka (glivica) in ne plesen. Izpostavljam predvsem pomen pravilne prehrane pri zdravljenju, kar je pogosto spregledan vidik v šolski medicini.

Najprej nekaj splošnih dejstev:
- Pityriasis versicolor ali tinea versicolor je površinska glivična okužba kože, ki jo povzroča glivica iz skupine kvasovk Malassesia
-  ta kvasovka je v majhnem številu običajna prebivalka zdrave človeške kože. Če pa se pretirano razmnoži, pride do vidnih znakov okužbe kože.  Kot učijo mnoge veje komplementarne medicine je ob bolezni v telesu znova potrebno vzpostaviti ravnovesje.
- razmnožuje se na mastni koži, pa tudi v toplih in vlažnih razmerah, kadar je potenje izrazitejše. Zato je tudi poleti razmah bolezni pogostejši.
- razraste se tudi, kadar oslabi imunski siste. Okrepite imunski sistem z vitaminom C.
-  pozimi so lise svetlo rjave barve, poleti, ko je koža zagorela, pa bele, svetlejše od neprizadete kože
- lise se najpogosteje pojavijo na hrbtu, ramenih, prsnem košu, na vratu in na nadlahteh
- bolezen je navadno kronična, kar pomeni, da se ponavlja.
- bolezen ni nalezljiva, je pa zelo nadležna in neprijetna

Še nekaj fotografij za prepoznavo osumljenca:
BELE LISE

Rezultat iskanja slik za tinea versicolor          


IN ŠE "RDEČE" LISE

 


Če želite zmagati, v boju s kvasovko je pomembno zavedanje, da največ lahko naredite sami. Pri NARAVNEM ZDRAVLJENJU gre za DVA VIDIKA:
1.) SPREMEMBA PREHRANE
2.) NARAVNE SESTAVINE, KI ZDRAVIJO TINEO VERSICOLOR

1. PREHRANA 

KATERI HRANI SE IZOGIBAJTE? 

- SLADKOR - črtajte sladkor iz svojega jedilnika, dokler izpuščaji ne izginejo. Tudi kasneje kontrolirajte vnos sladkorja, saj za kvasovke predstavlja vir hrane!

- KRUH IN PECIVO - izogibajte se vsem kvašenim izdelkom in beli moki. Kvas pospešuje rast kvasovk

- OREŠČKI IN SADJE - za nekaj časa se odpovejte sadju in oreščkom. Tudi fruktoza (sadni sladkor) pospešuje rast kvasovk

- ALKOHOL - alkohol pospešuje rast kvasovk in bistveno poslabša stanje, zato se do izboljšanja izogibajte alkoholu, predvsem pa pivu, ki nastane s fermentacijo s pomočjo kvasovk

- KAVA - raje jo nadomestite s črnim ali zelenim čajem

nekateri priporočajo tudi izogibanje KISU in MLEČNIM IZDELKOM

KATERA HRANA VAM POMAGA PRI ZDRAVLJENJU? 

 - POLOZRNATI IZDELKI kot so polnozrnati riž, testenine, kuskus

 

- NEVZHAJAN KRUH kot je pirin

- ZELENJAVA - jejte veliko zelenjave, predvsem zelene barve

- OLIVNO IN KOKOSOVO OLJE

- JAJCA

- PERUTNINA, GOVEDINA, MORSKA HRANA

- JOGURT - nekateri uvršajo jogurt na seznam prepovedane hrane, vendar mnogi izpostavljanje njegove ugodne učinke na vzpostavitev zdrave črevesne flore. 

Vodila prehrane pri zdravljenju TINEA VERSICOLOR so sicer podobna kot pri zdravljenju kandide (tudi kvasovka).  

2. NARAVNA ZDRAVILA ZA ZDRAVLJENJE TINEAE VERSICOLOR

 - SODA BIKARBONA je čudežno zdravilo za zdravljenje tega kožnega obolenja in hkrati cenovno zelo ugodno. Sodo bikarbono lahko uporabljate tako, da napravite pasto (zmešajte jo z malo vode). Pasto uporabite kot piling in z njo (nežno) podrgnite po izpuščajih. Pustite jo delovati 10-15 minut in izperite.

Lahko pa si tudi pripravite kopel in v tem primeru v vodo dodate 1/2-1skodelico sode bikarbone. (Kopeli brez sode bikarbone se sicer izogibajte, ker je vlažno in toplo okolje idealno za rast kvasovk).

- JABOLČNI KIS še ena domača učinkovina, ki vam bo pomagala odpraviti nadležne lise. Dodajte kis v kopel ali pa v mešanico kisa in vode 1:1 namočite vato, ki jo za 15 minut položite na mesto izpuščajev. Ker kis izsuši kožo jo po tretmaju negujte z oljem, ki ima protiglivične učinke, kot so mandljevio, olivno ali kokosovo olje. 

Prosim bodite še posebej pozorni, če imate izpuščaje na obrazu in se pred nansom kisa na obraz posvetuje z dermatologom ali uporabite redkejšo mešanico.

- OLJE TEA TREE oz. ETERIČNO OLJE ČAJEVCA ima močne protiglivične lastnosti. Olje je zelo močno, zato ga na koži uporabite razredčenega z olivnim ali kokosovim oljem. Zmešajte 5-7 kapljic olja čajevca z žlico kokosovega/mandljevega olja in nanesite z vato na kožo. Pustite, da se posuši in izperite.

- ALOE VERA nanesite gel 2-3 krat na dan.

 

- JOGURT nanesite na kožo navaden jogurt in ga pustite delovati 20 minut. Potem izperite. Probiotične bakterije v jogurtu ugodno delujejo na zaustavitev rasti glivic. če čutite, da vam odgovarja, jejte tudi jogurt, tako da glivice uničujete tudi od znotraj.

Poskušajte ugotoviti, katera metoda vam najbolj odgovarja. Metode lahko tudi kombinirate, predvsem pa za uspešen spopad s tinaa versicolor upoštevajte tudi napotke za pravilno prehrano. 

Še nekaj drugih napotkov:

- nosite ohlapna oblačila in preprečite pretirano potenje

- oblačila, posteljnino in brisače, ki ste jo nosili v času infekcije operite na najvišji T ali zavrzite (glivice namreč lahko preživijo tudi na tkanini)

- poleti kožo posončite (seveda v skladu z navodili o zdravem sončenju) 

Srečno!

Prosim uporabljajte nasvete po zadostni raziskavi oziroma poznavanjem vašega stanja. Verjetno ni odveč dodati, da nasvete uporabljate na lastno odgovornost in da se v primeru dvoma posvetujete z zdravnikom.